Szkolenie:
Perfect seller
Inteligencja emocjonalnaw praktyce
Naucz się łatwych, prostych w zastosowaniu technik i zasad psychologicznych, które bez żadnej dla Ciebie presji pomogą Ci uspakajać emocje ludzi, pomogą wzbudzać sympatię, zaciekawiać, odróżniać się, budować autorytet, nazywać niezwerbalizowane potrzeby i doprowadzić do takiego poziomu zaufania i bezpieczeństwa, aby następnie przeprowadzić skuteczną sprzedaż i przekonywanie.
Ludzie mają błędne przekonanie, że jakość sama się obroni. Mówią: „mam wiedzę, umiejętności i rację to nie muszę uciekać się do żadnych sztuczek, bo prędzej czy później inni się na mnie poznają”. Nic bardziej mylnego. W dzisiejszym świecie zbyt często wyprzedzą nas Ci, którzy będą mieli gorsze kompetencje, ale lepsze opakowanie. Wystarczy rozejrzeć się wokół by dojść do wniosku, że sukces osiągają niekoniecznie bardziej inteligentni czy Ci, co mają rację. Główną przewagę stanowi aspekt miękki, a więc szereg umiejętności, który pomaga w skutecznym zarządzaniu czyimiś myślami i emocjami, co prowadzi do oczekiwanych zachowań.
Sprzedaż to złożona kompetencja. Trzeba więc poznać zmienne, które składają się na sprzedaż i przekonywanie. Te zmienne są proste i łatwe w zastosowaniu, ale ponieważ tych zmiennych jest bardzo wiele – dlatego tak skomplikowane jest umieć sprzedawać, dlatego tak wielu nie umie tego robić łatwo i przyjemnie.
To szkolenie nie jest o tradycyjnych technikach sprzedaży, ale skupia się na inteligencji emocjonalnej oraz prostych i łatwych do zastosowania technikach i psychologicznych zasadach funkcjonowania człowieka, dzięki którym nauczysz się, w jaki sposób możesz wpływać na naszego odbiorcę, aby powodować zakup przez niego Twojego produktu, usługi, ale także Twojego pomysłu czy motywacji do nauki przez Twoje dziecko.
Sprzedaż w efekcie to doprowadzenie do sytuacji, w której Ty kogoś prowadzisz. A wyboru nie masz. Albo prowadzisz, albo jesteś prowadzony. I nie chodzi tu o manipulacje czy jakieś triki, ale jest to związane tylko i wyłącznie z tym jak funkcjonuje mózg.
A mózg, aby realizować swoje potrzeby kieruje się najczęściej nieświadomie dla jego właściciela bardzo konkretnymi zasadami i mechanizmami.
Szacuje się, że około 70% decyzji pochodzi z norm społecznych, a więc wygrywa ten, kto zna zasady działania ludzi ten, kto potrafi opowiadać historie i ten, komu uwierzą. Na półce z warzywami przyciąga wzrok najpiękniejsze czy najzdrowsze lub najsłodsze jabłko? Czy w księgarni bierzesz najmądrzejszą książkę, czy taką której okładkę najlepiej do Ciebie trafi? Jeśli na przykład podczas rozmowy przyjmiesz postawę zamkniętą, to powinieneś wiedzieć, że w ciągu dwóch minut Twój mózg wydzieli 15% więcej kortyzolu, a Ty poczujesz, że jesteś zestresowany. To nie ma nic wspólnego, z tym że Ty tak lubisz siedzieć czy nie lubisz, to jest sygnał dla mózgu, że trzeba się bronić przed czymś. W ten sposób odbierasz sobie dostęp do zasobów (logicznego i błyskotliwego myślenia) i jednocześnie informujesz druga osobę o tym, że jesteś spięty. A jeśli Ty jesteś spięty to mój mózg nie podaży za Twoim.
Mózg wybiera na lidera tego, kto lepiej realizuje jego potrzeby.
Aby zacząć prowadzić innych masz tylko dwie możliwości: coś robić i coś mówić. Kluczem jest to czy Ty wiesz, co i jak mówić i co i jak robić.
Ile raz zdążyło Ci się mieć jakość i kompetencje, ale nie przekonałeś i zostałeś odrzucony? Skoro miałeś jakość i rację to nie trafiłeś z produktem do odpowiedniego klienta albo coś robiłeś i coś mówiłeś co nie sprawiło, że on chciał kupić.
Czy wiesz, jak robić lubienie, jak robić zaufanie, jak zrobić odprężenie sobie oraz jak pozbyć się lęku, w który wszedł Twój rozmówca? Czy wiesz jak robić pierwsze wrażenie, jak budować swój wizerunek, swoją niepowtarzalność. Czy wiesz, co mówić, aby zaciekawiać klienta, jak robić pewność siebie, jak sprawić by uznał Cię za uczciwego i wiarygodnego eksperta, co mówić i jak robić relacje i zaufanie, czy wiesz jak wpływać na jego stan emocjonalny, jak określać jego potrzeby, definiować dla niego rozwiązanie, jak i kiedy mówić językiem korzyści czy umiesz wspierać go jeśli ma wątpliwości.
Robić i mówić. Na ile Ty tym zarządzasz?
To szkolenie dotyczy bardzo konkretnych narzędzi dotyczących przewodzenia ludziom i warto tego nie przegapić i uczyć się umiejętności miękkich, a dzięki temu Wasze życie będzie skuteczniejsze, szczególnie że żyjemy w świecie, który wymaga przekonywania, bo przecież ciągle i wszędzie wpływamy na kogoś lub ktoś wpływa na nas.
POZNASZ
Proste, ale skuteczne taktyki wywierania wpływu. Strategie i zasady psychologiczne, którymi kierują się ludzie. Efektywnego wykorzystywania swoich zasobów.
DOŚWIADCZYSZ
Że sprzedaż i przekonywanie może być naprawdę proste i przyjemne. Zdecydowanie większej pewności siebie. Nowej, a nawet zaskakującej jakości w kontekście wywierania wpływu.
ZBUDUJESZ
Osobowość skuteczniejszego sprzedawcy. Lepsze wyniki w sprzedaży i przekonywaniu innych. Trwalsze i głębsze relacje z klientami, ze współpracownikami oraz partnerem i dziećmi.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
Dla specjalistów sprzedaży i handlowców.
Dla przedsiębiorców i właścicieli firm.
Dla menadżerów sprzedaży.
Dla pracowników biur obsługi klienta.
Dla osób obsługujących klientów.
A także dla rodziców, nauczycieli, małżonków i wszystkich, którym zależy na podniesieniu swoich kompetencji z zakresu taktyk sprzedaży i wpływu.
PROGRAM SZKOLENIA
- Iluzja opinii
- Model prawdy
- Mózg nie myśli wybiera za Ciebie
- Kategorie społeczne
- Źródła podejmowania decyzji
- Model poznawczy człowieka
- Rolę mechanizmu ego
- Mapa rzeczywistości
- Model poziomów logicznych
- Personal brand
- Pierwsze wrażenie
- Jak robić atrakcyjność i lubienie
- Zarządzanie mową niewerbalną i parawerbalną – wzrok, dotyk, ciało
- Pewność siebie
- Small talk i etapy spotkania
- Koncept lidera, czyli jak zbudować autorytet
- Model archetypowych postaw
- Techniki budowania zaufania
- Raport werbalny i niewerbalny
- Niepowtarzalność
- Dystans do siebie
- Kalibrowanie klienta
- Przełącz i prowadź
- Jak sprzedać długopis
- Tryb warunkowy
- Zwrot z inwestycji
- Etykietowanie
- Przeniesiony wskaźnik odniesienia
- Iluzja kontroli
- Jak działa NIE
- Pytania otwarte
- Słowo: Racja?
- Definiowanie produktu
- Wątpliwości i obiekcje
METODY REALIZACJI SZKOLENIA
Interaktywne warsztaty realizowane zgodnie z cyklem Kolba,wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe:
analiza fragmentów filmów oraz wypowiedzi osób publicznych
przeżycia osobiste/doświadczenie
trening grupowy i indywidualny
prezentacja trenera
wykład teoretyczny prowadzony przez trenera
dyskusja moderowana
studium przypadku
elementy „stand-up’u”
prowokacja
zarządzanie energią grupy przy pomocy pozycji archetypowych