Szkolenie:
Empatia, czyli jakmówić do emocji
EQ - EMPATIA
Naucz się rozpoznawać emocje, skutecznie się od nich oddzielać i taktycznie wpływać na innych, by reagowali tak, jak tego sobie życzysz.
Mózg nie myśli! I jeśli wiesz jak działa staje się prosty w obsłudze. Zawsze pójdzie tam, gdzie spełnią się jego potrzeby. Większość z nas myli te potrzeby z logicznymi argumentami, z racją, którą jak pewnie zauważyłeś nie raz już miałeś, a mimo to nie przekonałeś drugiej osoby.
Nie ma sensu inwestować swojego czasu i zaangażowania w przekonywanie, perswazje i prezentowanie korzyści, jeśli żona, klient, dziecko, kolega, nowo poznana osoba, z którą rozmawiasz ma w sobie jakiekolwiek negatywne emocje, jeśli się czegoś obawia, jest wkurzony, rozżalony, wyczerpany, zdystansowany, nie ufny, podejrzliwy. Albo gdy Cię nie zna, nie lubi albo gdy z Twoją firmą lub produktem spotyka się po raz pierwszy. Nic Ci nie da także najdroższy garnitur, piękny samochód, cudownie brzmiące i świetnie wyrecytowane słowa, a nawet najlepsza na rynku oferta, jeśli ktoś się boi.
Gdy ktoś się np. boi tam nie ma myślenia. Jest tylko ochrona.
Przekonywanie, a nawet zwykłą rozmowę robisz dopiero po opanowaniu emocji, które musisz umieć rozpoznać, po drugie oddzielić się od nich, a po trzecie w pełnym raporcie (dopasowaniu) i w taktyczny sposób wpłynąć na mózg drugiej osoby, aby zaczął reagować tak jak TY tego sobie życzysz.
I o tym jest to szkolenie. Tego się nauczysz. Jak mówić do emocji, aby je zmieniać i skutecznie zwiększać szanse na to, aby inni myśleli i zachowywali się tak jak tego chcesz.
Wiedza z tego zakresu i szereg niezbędnych umiejętności jest gwarancją skuteczniejszej komunikacji i zwiększenia umiejętności przekonywania klientów, ale także dzieci i tych małych i dużych, zarówno żony i męża jak i szefa w pracy i teścia lub teściową…
Unikalność i wyjątkowość tego szkolenia polega przede wszystkim na tym, że techniki mówienia do emocji, opanowywania ich są łatwe do nauczenia i wykonania.
Mówić o zaletach czy korzyściach, udowadniać swoją rację innym jest proste. I większość ludzi robi tylko to bo każdy orze jak może.
Tylko to nie wystarcza. Bo to nie logika, nie racja, ale emocje stanowią wyzwanie.
Nadszedł już czas, aby emocje w Tobie i w drugiej osobie przestały być problemem do pokonania i stały się Twoją największą przewagą, Twoją bronią do skutecznej komunikacji i przekonywania.
Potrzebujesz prostych narzędzi, które łatwo zrozumieć, łatwo wdrożyć i dzięki którym dostaniesz się do czyjegoś umysłu.
To szkolenie to nowe, kontr-intuicyjne podejście oparte na zrozumieniu, iż ten stary, tak często nieskuteczny, ale ciągle powszechnie stosowany model, że „racja”, a więc posiadanie logiki po swojej stronie, a więc mówienie do rozumu, a nie do emocji nie stanowi sukcesu zarówno w komunikacji jak i w profesjonalnej sprzedaży, przekonywaniu i budowaniu pełnych zaufania relacji.
Jeśli wolisz mieć rację nie czytaj dalej ☺.
POZNASZ
Kontr-intuicyjne metody komunikowania i przekonywania z całkowitym uszanowaniem godności drugiego człowieka i bez używania trików czy jakichkolwiek manipulacji. Jak działa umysł oraz czym są i jak krytyczną rolę w przekonywaniu odgrywają emocje. Techniki właściwego, taktycznego i skutecznego reagowanie na emocje.
POCZUJESZ
Że, to co ludzie robią i mówią najczęściej jest nieświadomą strategia ukrywającą ich prawdziwe intencje i potrzeby. Że potrafisz robić tak, aby innym było źle Tobie czegoś odmówić. Że potrafisz prowadzić bardzo trudne rozmowy, sprzedaż czy negocjacje bez odczuwania presji na sobie.
ZBUDUJESZ
Wyższą skuteczność w osiąganiu swoich najważniejszych celów. Silniejsze i głębsze relacje bez napięć emocjonalnych i konfliktów. Większa asertywność w konfrontowaniu się z trudnymi rozmówcami.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE?
Osób, które mają kontakt z Klientami.
Osób, które zarządzają zespołami.
Dla decydentów podejmujących kluczowe, często ryzykowne decyzje.
Dla rodziców, małżonków i partnerów, którzy codziennie zmagają się z trudnościami w relacjach i przekonywaniu.
Dla tych, którym zależy na podniesieniu swoich kompetencji z zakresu inteligencji emocjonalnej i przekonywania bez presji.
PROGRAM SZKOLENIA
Rozpoznawanie i czucie emocji innych
- Modele prawdy
- Model przekonań – poziomy rozwoju osobistego
- Model świadomości emocji
- Postawy życiowe
- Model odpowiedzialności
- Rodzaje wnioskowania w mówieniu do emocji
- Model bodziec/reakcja
- Stany subosobowości
Oddzielanie się od emocji
- Identyfikacja, uważność a obecność w odniesieniu do emocji
- Treningi kalibracji emocji
- Kalibracja mowy niewerbalnej
- Kalibracja mowy parawerbalnej
- Kalibracja stanów subosobowości
- dopasowanie werbalne, para werbalne i niewerbalne
- Warsztat: jak słuchać emocje – poziomy słuchania
Właściwe reagowanie
- Techniki mówienia do emocji
- Złota zasada komunikacji i przekonywania
- Technika: Przełącz i prowadź
- Technika: Dysonans poznawczy
- jak uspokajać emocje klienta jakikolwiek by one nie były
- Treningi i nawykowanie kluczowych technik
METODY REALIZACJI SZKOLENIA
Interaktywne warsztaty realizowane zgodnie z cyklem Kolba,wykorzystujące następujące techniki szkoleniowe:
analiza fragmentów filmów oraz wypowiedzi osób publicznych
przeżycia osobiste/doświadczenie
trening grupowy i indywidualny
prezentacja trenera
wykład teoretyczny prowadzony przez trenera
dyskusja moderowana
studium przypadku
elementy „stand-up’u”
prowokacja
zarządzanie energią grupy przy pomocy pozycji archetypowych